تصلب شرایین چیست؟

Skip to content

تصلب شرایین

تصلب شرایین

December 26, 2020Category: Blog

روش های جلوگیری از عروق

روش های جلوگیری از عروق ما شامل محصولاتی هستیم که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. روند ما اینجاست.

عروق فرد می تواند در اثر تجمع ماده ای به نام پلاک مسدود شود. روش های جلوگیری از عروق  هیچ راه حل سریع برای ذوب پلاک وجود ندارد ، اما افراد می توانند برای جلوگیری از تجمع بیشتر آن و بهبود سلامت قلب خود ، تغییرات اساسی در سبک زندگی ایجاد کنند.

در موارد جدی ، اقدامات پزشکی یا جراحی روش های جلوگیری از عروق  می تواند به رفع انسداد از داخل عروق کمک کند. پزشک همچنین ممکن است داروهایی مانند آسپیرین یا داروهای کاهنده کلسترول مانند استاتین تجویز کند.

در این مقاله ، ما به بررسی چگونگی جلوگیری روش های جلوگیری از عروق  از تجمع پلاک ، همراه با عوامل خطر و عوارض هنگام گرفتگی عروق کسی ، می پردازیم.

گرفتگی عروق چیست؟ روش های جلوگیری از عروق
پلاک مخلوطی از چربی ، کلسیم ، روش های جلوگیری از عروق  کلسترول و مواد زائد سلولهای بدن است. این مخلوط می تواند به دیواره رگ ها بچسبد و این رگ های خونی را باریک تر می کند.  روش های جلوگیری از عروق  وقتی این اتفاق می افتد ، تصلب شرایین نامیده می شود .

انسداد عروق و یا مسدود شده می تواند خون تازه از نقاط به از بدن، که می تواند روش های جلوگیری از عروق  یک فرد را در معرض خطر قرار داده است از یک توقف حمله قلبی ، نارسایی قلبی ، روش های جلوگیری از عروق  و یا سکته مغزی .

در بسیاری از موارد ، افراد می توانند از تجمع پلاک و تصلب شرایین جلوگیری کنند برای مشاهده  روش های جلوگیری از عروق اینجا کلیک کنید . برخی از درمان های پزشکی برای کمک به پاکسازی عروق در دسترس هستند ، اما تهاجمی هستند.

بهترین درمان معمولاً پیشگیری است ، روش های جلوگیری از عروق  زیرا برداشتن پلاک بسیار دشوارتر از جلوگیری از بروز آن است.

نظرسنجی خواننده

لطفاً یک بررسی سریع 1 دقیقه ای انجام دهید

پاسخ های شما به ما کمک می کند تا تجربه خود را بهبود ببخشیم. تو بهترینی!

به نظرسنجی ما پاسخ دهید

جلوگیری از گرفتگی عروق
داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای قلب و ورزش منظم می تواند ابزار قدرتمندی برای جلوگیری از گرفتگی عروق باشد. این رشته ها همچنین با گذشت زمان احساس روش های جلوگیری از عروق  بهتری در فرد ایجاد می کنند.

افراد می توانند با تغییر در سبک زندگی زیر از گرفتگی عروق جلوگیری کنند:

پرهیز از چربی های ترانس

نوع چربی که فرد می خورد می تواند بر پلاک عروق تأثیر بگذارد. انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می کند که فرد مصرف چربی های اشباع و چربی های ترانس را محدود کند. روش های جلوگیری از عروق  زیرا این نوع چربی ها حاوی مقادیر زیادی کلسترول LDL هستند که ماده اصلی پلاک در عروق است.

غذاهایی که سرشار از چربی ترانس هستند شامل موارد زیر است:

  • غذاهای سرخ شده
  • غذاهای بسته بندی شده فرآوری شده
  • کیک ، شیرینی و شیرینی
  • کلوچه و بیسکویت
  • جایگزین های مارگارین یا کره
  • کوتاه کردن سبزیجات
  • فرآورده هایی با روغن های نیمه هیدروژنه که در غیر این صورت چربی های ترانس شناخته می شوند

همراه با چربی های ترانس ، روش های جلوگیری از عروق  چربی های اشباع نیز ممکن است بر سلامت قلب تأثیر بگذارند ، اگرچه شواهد موجود در این مورد متفاوت است. چربی های اشباع بیشتر در محصولات حیوانی مانند گوشت گاو ، گوشت خوک و لبنیات ، همچنین در روغن نارگیل و روغن نخل وجود دارد.

یکی بررسی مطالعات علمی دست پیدا کند وجود دارد کوچک اما احتمالا مهم کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی زمانی که مردم بر روی چربی های اشباع را کاهش دهد روش های جلوگیری از عروق  و آنها را با چربی های اشباع نشده جایگزین شده است.

یک مطالعه مروری دیگر حاکی از آن است که افراد باید از چربی های اشباع شده خودداری کنند زیرا باعث افزایش کلسترول LDL در بدن می شود که دلیل اصلی بروز مشکلات قلبی است.

خوردن چربی های اشباع نشده بیشتر

در Pinterest به اشتراک بگذاریدآووکادو ، گردو و ماهی های چرب  روش های جلوگیری از عروق  همگی حاوی چربی های اشباع نشده هستند.

چربی های اشباع نشده چربی های خوبی هستند. آنها حاوی کلسترول HDL هستند ، که می تواند به برداشتن کلسترول بد از عروق قبل از تبدیل شدن به پلاک کمک کند.

طبق AHA ، چربی های اشباع نشده ممکن است هنگام روش های جلوگیری از عروق  بهبود خوردن به جای چربی های ترانس یا اشباع ، به بهبود کلسترول خون کمک کنند .

چربی های اشباع نشده عمدتا در گیاهان و ماهی های چرب یافت می شود. منابع عبارتند از:

  • آووکادو
  • زیتون
  • گردو
  • برخی روغنهای گیاهی از جمله آفتابگردان و زیتون
  • ماهی های چرب ، ازروش های جلوگیری از عروق   جمله قزل آلا ، شاه ماهی ، و ماهی قزل آلا

رعایت سایر نکات رژیم غذایی

AHA توصیه می شود مردم با هدف کاهش کلسترول LDL خود یک رژیم غذایی غنی از:

  • میوه و سبزیجات کامل
  • آجیل
  • غلات کامل
  • لبنیات کم چرب
  • ماهی
  • مرغداری

آنها همچنین توصیه می کنند غذاهای شیرین ، گوشت قرمز و نوشیدنی های شیرین شده با شکر را محدود کنید.

نوشیدن چای های گیاهی

نوشیدن چای مانند چای سبز یا سیاه ، چای رویبوس یا چای زنجبیل ممکن است روش های جلوگیری از عروق  جایگزین های خوبی برای سایر نوشیدنی ها برای سلامتی قلب باشد.

مطالعه ای در سال 2011 نشان داد که نوشیدن 6 فنجان چای رویبوس در روز به مدت 6 هفته به کاهش میزان کلسترول LDL در خون در بزرگسالانی که در معرض خطر بیماری های قلبی هستند کمک می کند.

چای سبز نیز می تواند کمک کند. یک بررسی در سال 2011 گزارش داد که چای سبز و عصاره های آن می توانند کلسترول LDL را در خون کاهش دهند ، اگرچه این بر کلسترول HDL تأثیر نمی گذارد.

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 روش های جلوگیری از عروق  مکمل زنجبیل همچنین ممکن است مارکرهای قابل توجهی را که منجر به حوادث قلبی عروقی می شوند ، بهبود بخشد . ریشه زنجبیل را می توان به عنوان مکمل یافت ، اما مردم می توانند آن را در آب گرم دم کرده و به عنوان چای بنوشند.

طیف وسیعی از چای های گیاهی برای آن موجود است خرید آنلاین .

ورزش منظم

چاقی یک عامل خطر برای تجمع پلاک ها روش های جلوگیری از عروق  و بیماری های قلبی است . علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی سالم ، ورزش منظم ممکن است به فرد در کاهش وزن کمک کند و خطر مشکلات قلبی را کاهش دهد.

شرکت در ورزش های قلبی عروقی ، که در غیر این صورت قلبی نامیده می شود ، به طور منظم نیز ممکن است به تقویت قلب و کاهش پلاک کمک کند.

فعالیت های قلبی ساده که ضربان قلب را افزایش می دهند عبارتند از:

  • آهسته دویدن
  • دوچرخه سواري
  • در حال دویدن
  • پیاده روی سریع
  • شنا کردن
  • بازی تنیس
  • انجام ایروبیک

هدف یک فرد باید 30 تا 60 دقیقه ورزش باشد روش های جلوگیری از عروق  که ضربان قلب را برای یک تمرین خوب بالا ببرد. یک پزشک ممکن است بر اساس فاکتورهای مختلف سبک زندگی ، یک تمرین ورزشی خاص را متناسب با یک فرد توصیه کند.

راه های دیگر جلوگیری از گرفتگی عروق

سیگار نکش. طبق AHA ، سیگار کشیدن یک عامل خطر عمده است . این به طور مستقیم به عروق آسیب می رساند و می تواند باعث رشد سریعتر رسوبات چربی و بزرگتر شدن آنها شود.

کاهش استرس سطح استرس روانشناختی همچنین روش های جلوگیری از عروق  ممکن است باعث واکنش در بدن شود. تکنیک های کاهش استرس ، از جمله یوگا ، مدیتیشن یا تمرینات تنفسی ممکن است به برخی از افراد در طی یک روز پر فشار کمک کند تا آرام شوند.

درمان های پزشکی

وقتی روش های پیشگیری م effectiveثر نباشند ، ممکن است فرد برای تلاش و کاهش اثرات گرفتگی عروق ، نیاز به مداخله پزشکی داشته باشد.

پزشک ممکن است داروهایی را برای کاهش کلسترول LDL برای استفاده در کنار تغییرات رژیم غذایی توصیه کند. روش های جلوگیری از عروق  این اقدامات باید به عنوان یک کمک اضافی به جای راه حل دیده شود.

به همین ترتیب ، یک شریان مسدود شده ممکن است نیاز به درمان جراحی داشته باشد. این می تواند شامل قرار دادن یک لوله در شریان برای از بین بردن پلاک در حالی که پشت یک استنت قرار دارد برای حمایت از دیواره های شریان و افزایش جریان خون است.

با انسداد شدید ، پزشکان ممکن است جراحی بنام بای پس قلب را انجام دهند روش های جلوگیری از عروق  تا مطمئن شوند خون می تواند در رگ انسداد قرار داشته باشد.

در زیر یک مدل 3 بعدی از تصلب شرایین آورده شده است که کاملاً تعاملی است. با استفاده از ماوس پد یا صفحه لمسی می توانید این مدل را کاوش کنید.

برخی از عوامل خطر برای گرفتگی عروق  روش های جلوگیری از عروق  وجود دارد که افراد می توانند خود را مدیریت کنند ، از جمله:

  • فشار خون بالا
  • سیگار کشیدن
  • سطح کلسترول ناسالم
  • مقاومت به انسولین و دیابت
  • چاقی
  • عدم فعالیت بدنی
  • یک رژیم غذایی ناسالم

وقتی کسی نکات ذکر شده در بالا را به کار می گیرد ، قدم در مسیر درست می گذارد. روش های جلوگیری از عروق  اگر آنها در مورد عوامل خطر خود نگران هستند ، باید با پزشک خود صحبت کنند.

خبرنامه اخبار پزشکی امروز

در جریان باشید. خبرنامه رایگان روزانه ما را دریافت کنید

هر روز انتظار بهترین مطالب برتر و عمیق با پشتوانه علمی را داشته باشید. روش های جلوگیری از عروق  ضربه بزنید و کنجکاوی خود را راضی نگه دارید.

ایمیل خود را وارد کنکن است توسط ما در سرورهای واقع در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار گیرد. اگر موافق چنین جایگاهی نیستید ، اطلاعات را ارائه ندهید.

عوارض
گرفتگی عروق در صورت عدم کنترل ، می تواند منجر به شرایطی از جمله شود:

  • بیماری قلبی ، جایی است که پلاک ها در عروق قلب و اطراف آن جمع می شوند.
  • آنژین ، وضعیتی که درد قفسه سینه ناشی از روش های جلوگیری از عروق  کمبود جریان خون در قلب است.
  • بیماری شریان محیطی ، جایی است که پلاک ها در بازوها و پاها جمع می شوند.

رگهای فرد در طول زندگی باریک می شوند. این روند معمولاً پس از 30 سالگی سرعت می گیرد . به طور معمول ، تا زمانی که فردی 50 یا 60 ساله نباشد ، مشکلی ایجاد نمی کند.

چشم انداز
برداشتن پلاک از رگ ها یک کار ساده نیست. روش های جلوگیری از عروق  این ممکن است شامل روشهای تهاجمی باشد که می تواند کیفیت زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد.تبلیغات


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر لمینت , لینک شما در اینجا