بهترین روش های بالا بردن قدرت حافظه

معرفی بهترین روش های تقویت ذهن و حافظه

تقویت حافظه در بیشتر اوقات ، این به سادگی نشانه این است که فرد کمی بیش از حد مشغول است یا مشغول است. از طرف دیگر ، داشتن یک حافظه مداوم ضعیف می تواند برای کسی مشکل ساز شود.

عوامل زیادی در کاهش حافظه نقش دارند ، از جمله ژنتیک ، سن و شرایط پزشکی که بر مغز تأثیر می گذارند. همچنین برخی از عوامل خطر قابل کنترل برای از دست دادن حافظه مانند رژیم غذایی و سبک زندگی وجود دارد.

Memory Enhancement Techniques, मेमोरी टेक्निक्स ट्रेनिंग सर्विस in Sector  45,, Gurgaon , Trion Technologies | ID: 17137212273

اگرچه همه از دست دادن حافظه قابل پیشگیری نیست ، اما ممکن است تقویت حافظه افراد بتوانند با افزایش سن از مغز در برابر کاهش شناخت جلوگیری کنند.

در این مقاله ، با هشت روش آشنا شوید تا سعی کنید به بهبود حافظه خود کمک کنید.1. آموزش مغز انجام دهیدمردی با تمرین مغز در iPad حافظه خود را بهبود می بخشددر Pinterest به اشتراک بگذاریدبسیاری از فعالیت های آموزش مغز بصورت آنلاین وجود دارد که ممکن است به بهبود حافظه فرد کمک کند.

به روشی مشابه با عضلات ، مغز برای سالم ماندن نیاز تقویت حافظه به استفاده منظم دارد. تمرینات ذهنی به اندازه سایر عوامل برای ماده خاکستری بسیار ضروری است و به چالش کشیدن ذهن می تواند به رشد و گسترش آن کمک کند ، که ممکن است باعث بهبود حافظه شود.

یک آزمایش بزرگ از ژورنال PLoS One نشان داد که افرادی که حداقل 5 روز در هفته فقط 15 دقیقه فعالیت مغزی انجام می دهند ، در عملکرد مغز بهبود یافته اند.

Image result for brain strength | Cartao psicologia, Carta

حافظه کاری ، حافظه کوتاه مدت و مهارت حل مسئله در شرکت کنندگان هنگامی که محققان آنها را با یک گروه کنترل که دارای جدول کلمات متقاطع هستند مقایسه می کنند ، به طور قابل توجهی بهبود می یابند.

محققان از فعالیت های آموزش مغز از وب سایت Lumosity استفاده کردند . این چالش ها بر روی توانایی فرد در یادآوری جزئیات و حفظ سریع الگوها تأثیر می گذارد. 2. ورزش کنید

ورزش بدنی تأثیر مستقیمی بر سلامت مغز دارد. همانطور که نویسنده تقویت حافظه تحقیق در مجله توانبخشی ورزش اشاره کرد ، ورزش منظم با کاهش سن خطر کاهش شناختی را کاهش می دهد و از مغز در برابر انحطاط محافظت می کند. نتایج یک مطالعه در سال 2017 نشان می دهد برای مشاهده انواع خوراکی تقویت حافظه و ذهن اینجا کلیک کنید. که ورزش هوازی می تواند عملکرد حافظه را در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر زودرس بهبود بخشد .تقویت حافظه گروه کنترل کشش و تونر غیر هوازی را انجام دادند.

ورزش هوازی ضربان قلب فرد را افزایش می دهد و می تواند شامل هر یک از این فعالیت ها باشد:

  • راه رفتن سریع
  • در حال دویدن
  • پیاده روی
  • شنا کردن
  • رقصیدن
  • اسکی صحرانوردی

3. مراقبه کنیدکلاس مراقبهدر Pinterest به اشتراک بگذاریدتحقیقات نشان می دهد که مدیتیشن ممکن است باعث تغییرات طولانی مدت در مغز شود که باعث بهبود حافظه می شود.

مراقبه ذهن آگاهی ممکن است به بهبود حافظه کمک کند. نویسندگان یک مقاله تحقیقاتی 2018 یادآور می شوند که بسیاری از مطالعات نشان می دهد مراقبه عملکرد مغز را بهبود می بخشد ، نشانگرهای انحطاط مغز را کاهش می دهد ، و هم حافظه فعال و هم حافظه طولانی مدت را بهبود می بخشد.

محققان مغز افرادی را که به طور منظم مدیتیشن انجام می دهند و کسانی که این کار را نمی کنند مشاهده کردند.

نتایج آنها نشان داد که ایجاد عادت برای مدیتیشن ممکن است تقویت حافظه باعث تغییرات طولانی مدت در مغز شود ، از جمله افزایش قابلیت انعطاف پذیری مغز ، که به سلامت آن کمک می کند.

در مورد انواع مختلف مراقبه و نحوه انجام آنها در این مقاله بیاموزید.  4. خواب کافی داشته باشید

خواب برای سلامت کلی مغز حیاتی است. به هم خوردن چرخه خواب طبیعی بدن می تواند منجر به اختلالات شناختی شود ، زیرا این امر فرایندهایی را که مغز برای ایجاد خاطرات استفاده می کند قطع می کند.

استراحت یک شب کامل ، به طور معمول حدود 7–9 ساعت در شب برای یک بزرگسال ، به مغز کمک می کند خاطرات طولانی مدت ایجاد و ذخیره کند.  نظرسنجی خوانندهلطفاً یک بررسی سریع 1 دقیقه ای انجام دهید

پاسخ های شما به ما کمک می کند تا تجربه خود را بهبود ببخشیم. تو بهترینی!به نظرسنجی ما پاسخ دهید 5. مصرف قند را کاهش دهید

غذاهای قندی در ابتدا می توانند طعم خوشمزه ای داشته و احساس پاداش کنند اما ممکن است در کاهش حافظه نقش داشته باشند. تحقیقات انجام شده در سال 2017 در مدل های حیوانی خاطر نشان کرد که رژیم غذایی حاوی نوشیدنی های شیرین با بیماری آلزایمر ارتباط دارد.

محققان همچنین دریافتند که نوشیدن بیش از حد نوشیدنی های شیرین ، تقویت حافظه از جمله آب میوه ، ممکن است ارتباطی با حجم کل مغز کمتری داشته باشد ، که نشانه اولیه بیماری آلزایمر است.

اجتناب از شکر اضافی می تواند به مقابله با این خطر کمک کند. در حالی که غذاهای شیرین ، مانند میوه ها ، به طور طبیعی مواد غذایی خوبی برای رژیم غذایی مفید هستند ، مردم می توانند از نوشیدنی های شیرین  تقویت حافظه شده با قند و غذاهای حاوی قندهای فرآوری شده اضافه شده اجتناب کنند.

brain enhancement techniques # | Brain enhancement, Improve memory,  Essential oils for memory

6. از رژیم های غذایی با کالری زیاد پرهیز کنید

همراه با قطع منابع قند اضافی ، کاهش کالری دریافتی کلی نیز می تواند به محافظت از مغز کمک کند.

محققان متذکر می شوند که رژیم های غذایی با کالری بالا می توانند حافظه را مختل کرده و منجر به چاقی شوند . تأثیرات آن بر روی حافظه ممکن است به این دلیل باشد که رژیم های غذایی با کالری بالا منجر به التهاب در قسمت های خاصی از مغز می شوند.

در حالی که بیشتر تحقیقات در این زمینه مربوط به حیوانات بوده است ، مطالعه ای در سال 2009 بررسی شد که آیا محدود کردن کالری در انسان می تواند باعث بهبود حافظه شود.

شرکت کنندگان زن با میانگین سنی 60.5 سال 30٪ کالری دریافتی خود را کاهش دادند. تقویت حافظه محققان دریافتند که آنها پیشرفت چشمگیری در نمره حافظه کلامی داشته و این سود بیشتر در افرادی است که به بهترین وجه رژیم را رعایت می کنند. خبرنامه اخبار پزشکی امروزدر جریان باشید. خبرنامه رایگان روزانه ما را دریافت کنید

هر روز انتظار بهترین مطالب برتر و عمیق با پشتوانه علمی را داشته باشید. ضربه بزنید و کنجکاوی خود را راضی نگه دارید.ایمیل خود را وارد کنیدثبت نام کن

حریم خصوصی شما برای ما مهم است . هر اطلاعاتی که از طریق این وب سایت به ما ارائه می دهید ممکن است توسط ما در سرورهای واقع در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار گیرد. اگر موافق چنین جایگاهی نیستید ، اطلاعات را ارائه ندهید. 7. مصرف کافئین را افزایش دهید

کافئین از منابعی مانند قهوه یا چای سبز ممکن است برای حافظه مفید باشد.

نویسندگان یک مطالعه در سال 2014 دریافتند که مصرف کافئین پس از آزمایش حافظه باعث می شود که مغز شرکت کنندگان به چه مدت حافظه را ذخیره کند.

افرادی که 200 میلی گرم کافئین مصرف کرده اند پس از 24 ساعت در آزمون های یادآوری امتیاز بهتری نسبت به افرادی که کافئین مصرف نکرده اند ، دارند.

کافئین همچنین ممکن است  تقویت حافظه را در کوتاه مدت تقویت کند. مطالعه ای در Frontiers in Psychology نشان داد که جوانان بالغ که صبح کافئین مصرف می کردند حافظه کوتاه مدت را بهبود بخشیده اند.

این بینش ممکن است برای افرادی که مجبور به انجام آزمایش یا تقویت حافظه به خاطر آوردن اطلاعات در طول زمانی از روز هستند که در غیر این صورت خسته هستند ، مفید باشد. 8. شکلات تلخ بخورید

خوردن شکلات تلخ به نظر یک افراط است ، اما همچنین ممکن است حافظه فرد را بهبود بخشد. نتایج یک مطالعه در سال 2011 نشان می دهد که فلاونوئیدهای کاکائو ، که از ترکیبات فعال شکلات هستند ، به تقویت عملکرد مغز کمک می کنند.

افرادی که شکلات تلخ می خوردند در آزمایش های حافظه فضایی عملکرد بهتری نسبت به افرادی که مصرف نکردند ، داشتند. محققان خاطرنشان کردند که فلاونوئیدهای کاکائو باعث بهبود جریان خون در مغز می شوند.

با این اوصاف ، مهم نیست که قند بیشتری به رژیم غذایی اضافه شود ، بنابراین افراد باید حداقل 72 درصد محتوای کاکائو در شکلات تلخ را هدف قرار دهند و از شکلات همراه با شکر اضافه شده خودداری کنند.عوامل خطر برای اختلال در حافظهwoman using bcaas supplement running on racing trackدر Pinterest  تقویت حافظه به اشتراک بگذاریدورزش منظم ممکن است به تیز نگه داشتن ذهن کمک کند.

برخی از افراد به دلیل طیف وسیعی از عوامل خطر ، ممکن است تقویت حافظه مستعد نقص حافظه باشند.

عوامل خطری وجود دارد که فرد نمی تواند بر آنها کنترل کند ، مانند ژنتیک. برخی از افراد ممکن است مستعد ابتلا به شرایطی مانند آلزایمر باشند که بسیار بر مغز و حافظه تأثیر می گذارد.

در موارد دیگر ، ممکن است فرد بتواند خطر کمبود حافظه را کاهش دهد. داشتن رژیم غذایی حاوی قند و چربی تصفیه شده و داشتن یک زندگی کم تحرک ممکن است خطر از دست دادن حافظه را افزایش دهد.

خوردن یک رژیم غذایی سالم و سالم و منظم ورزش ممکن است به تیز نگه داشتن ذهن و کاهش افت حافظه کمک کند.خلاصه

بسیاری از تکنیک های بهبود حافظه می تواند برای سلامتی و سلامتی فرد مفید باشد. به عنوان مثال ، تمرین مراقبه ذهن آگاهی نه تنها ممکن است فرد را کمتر فراموش کند بلکه می تواند استرس را نیز کاهش دهد .

حتی افزودن یک یا دو روش تقویت حافظه به برنامه روزانه فرد ممکن است تقویت حافظه به او کمک کند مغز خود را سالم نگه دارد و از آن در برابر از دست دادن حافظه محافظت کند.

بیشتر ما از نوعی از نقص حافظه رنج می بریم و بیشتر ما دوست داریم خاطرات خود را بهبود ببخشیم تا فراموش نکنیم کلیدهای ماشین یا مهمتر از همه مطالبی را که برای امتحان باید بدانیم قرار می دهیم . در این بخش ، ما برخی از راه های کمک به شما را به یاد می آوریم بهتر ، و برخی از راه حل های برای مطالعه موثر تر است.

استراتژی های تقویت کننده حافظه

Speed Reading Tips & Tricks: Memory and reading comprehension enhancement-  tips that can help you

چند روش روزمره برای بهبود حافظه ، از جمله یادآوری چیست؟ برای کمک به اطمینان از اینکه اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت می روند ، می توانید از راهکارهای تقویت حافظه استفاده کنید . یک استراتژی تمرین ، یا تکرار آگاهانه اطلاعاتی است که باید به خاطر سپرده شود (کریک و واتکینز ، 1973). به این فکر کنید که چگونه از کودکی جداول ضرب خود را یاد گرفتید. ممکن است به یاد بیاورید که 6 6 6 = 36 ، 6 7 7 = 42 و 6 8 8 = 48. به خاطر سپردن این حقایق تمرین است.

یکی دیگر از استراتژی است قطعه بندی : شما در سازماندهی اطلاعات را به بیت کنترل یا تکه (بدن، قدرت، و فیچ-هاوزر، 2006). هنگام تلاش برای به خاطر سپردن اطلاعاتی مانند تاریخ و شماره تلفن ، تکه تکه کردن مفید است. به جای اینکه بخواهید 5205550467 را به یاد بیاورید ، شماره را 520-555-0467 به خاطر می آورید. بنابراین ، اگر در یک مهمانی با شخص جالبی ملاقات می کردید و می خواستید شماره تلفن او را به خاطر بسپارید ، طبیعتاً آن را تکه تکه می کردید و می توانستید شماره را بارها و بارها تکرار کنید ، که همان استراتژی تمرین است.

پیوند به یادگیری

این فعالیت سرگرم کننده را که از یک استراتژی تقویت حافظه استفاده می کند ، امتحان کنید .

همچنین می توانید با استفاده از تمرین مفصل حافظه را تقویت کنید : تکنیکی که در آن به معنای اطلاعات جدید و ارتباط آن با دانش از قبل ذخیره شده در حافظه خود می اندیشید (Tigner، 1999). به عنوان مثال ، در این حالت ، می توانید به یاد داشته باشید که 520 یک کد منطقه ای برای آریزونا است و شخصی که ملاقات کرده اید اهل آریزونا است. این به شما کمک می کند پیشوند 520 را بهتر به خاطر بسپارید. اگر اطلاعات حفظ شود ، به حافظه طولانی مدت می پردازد.

دستگاه های Mnemonic کمکهای حافظه ای هستند که به  تقویت حافظه ما در سازماندهی اطلاعات برای رمزگذاری کمک می کنند ( [پیوند] ). آنها به ویژه هنگامی مفید هستند که بخواهیم بیت بیشتری از اطلاعات مانند مراحل ، مراحل ، فازها و بخشهایی از یک سیستم را به یاد بیاوریم (Bellezza، 1981). برایان باید نظم سیارات در منظومه شمسی را بیاموزد ، اما به سختی می تواند نظم صحیح را به یاد بیاورد. دوست او كلی یك دستگاه یادبودی را پیشنهاد می دهد كه می تواند به او كمك كند تا به خاطر بسپارد. کلی به برایان گفت که به راحتی نام آقای VEM J. SUN را به خاطر بسپارد ، و او می تواند به راحتی ترتیب صحیح سیارات را به یاد بیاورد: M ercury ، V enus ، E arth ، M ars ، J upiter ، S aturn ، U ranus ، وN eptune. شما ممکن است از یک دستگاه mnemonic برای یادآوری نام شخصی ، فرمول ریاضی یا هفت سطح طبقه بندی بلوم استفاده کنید.یک عکس نشان می دهد دو دست فرد به مشت مشت شده است بنابراین انگشتان دست نشان می دهد.  بند انگشتان با ماه ها و تعداد روزهای هر ماه برچسب گذاری می شوند ، برجستگی های بندها مربوط به ماه ها با 31 روز و تورفتگی های بین انگشتان مربوط به فوریه و ماه ها با 30 روز است.

این یک یادداشت انگشتی است که به شما کمک می کند تعداد روزهای هر ماه را به خاطر بسپارید. ماههایی که 31 روز دارند با زانوی برجسته نشان داده می شوند و ماههای کوتاهتر در لکه های بین انگشتان قرار می گیرند. (اعتبار: اصلاح کار توسط کوری زانکر)

اگر تا به حال نمایش تلویزیونی Family Modern را تماشا کرده اید ، ممکن است دیده باشید که Phil Dunphy نحوه یادآوری نام ها را توضیح می دهد:

روز دیگر با این پسر به نام کارل آشنا شدم. حالا ممکن است این اسم  تقویت حافظه را فراموش کنم ، اما او یک تی شرت Grateful Dead پوشیده بود. چه گروهی مانند Grateful Dead است؟ فیش ماهی ها کجا زندگی می کنند؟ اقیانوس. چه چیز دیگری در اقیانوس زندگی می کند؟ مرجان سلام ، شرکت همکاری (Wrubel & Spiller، 2010)

به نظر می رسد هرچه یادگاری واضح تر یا غیرمعمول باشد ، یادآوری آن آسان تر است. نکته کلیدی در استفاده موفقیت آمیز از هر mnemonic یافتن استراتژی مناسب شما است.

پیوند به یادگیری

این سخنرانی جذاب TED Talks با عنوان “Feats of Memory Anyone Can Us Do” را مشاهده کنید. سخنرانی توسط جوشوا فور ، نویسنده علمی که “به طور تصادفی” قهرمان مسابقات حافظه ایالات متحده شده است ، انجام شده است. او درباره دستگاهی یادبودی به نام قصر حافظه توضیح می دهد.

برخی از استراتژی های دیگر که برای بهبود حافظه استفاده می شوند عبارتند از نوشتن رسا و گفتن کلمات با صدای بلند. نوشتن رسا به تقویت حافظه کوتاه مدت شما کمک می کند ، خصوصاً اگر درباره یک تجربه آسیب زا در زندگی خود می نویسید. Masao Yogo و Shuji Fujihara (2008) شرکت کنندگان را مجبور کردند که هر ماه چند بار با فواصل 20 دقیقه ای بنویسند. به شرکت کنندگان دستور داده شد  تقویت حافظه که در مورد یک تجربه آسیب زا ، بهترین فرد ممکن در آینده یا یک موضوع پیش پا افتاده بنویسند. محققان دریافتند که این کار ساده نوشتن بعد از پنج هفته ظرفیت حافظه کوتاه مدت را افزایش می دهد ، اما فقط برای شرکت کنندگان در مورد تجربیات آسیب زا. روانشناسان نمی توانند دلیل کار این کار نوشتن را توضیح دهند ، اما این کار را انجام می دهد.

اگر می خواهید وسایلی را که باید در فروشگاه تحویل بگیرید به خاطر بسپارید؟ نگران نباشید ، آنها را با صدای بلند با خود بگویید. یک سری مطالعات (MacLeod ، Gopie ، Hourihan ، Neary و Ozubko ، 2010) نشان داد که گفتن یک کلمه با صدای بلند حافظه شما را برای کلمه بهبود می بخشد زیرا باعث تمایز کلمه می شود. احساس احمقانه ای می کنید ، با صدای بلند گفتن اقلام مواد غذایی تصادفی؟ اگر فقط کلمات را دهان بگذارید ، این روش به همان اندازه خوب کار می کند. استفاده از این فنون حافظه شرکت کنندگان را برای کلمات بیش از 10٪ افزایش داد. این تکنیک ها همچنین می توانند برای کمک به مطالعه شما استفاده شوند.

چگونه می توان به طور موثر مطالعه کرد

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این فصل ، در اینجا چند استراتژی و پیشنهاد وجود دارد که به شما کمک می کند تکنیک های مطالعه خود را اصلاح کنید ( [لینک] ). نکته اصلی در هر یک از این استراتژی ها این است  تقویت حافظه که بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است.یک عکس دانش آموزان را نشان می دهد که در حال مطالعه هستند.

تکنیک های حافظه می توانند هنگام مطالعه برای کلاس مفید باشند. (اعتبار: باری پوسمان)

  • از تمرین مشروح استفاده کنید : در یک مقاله معروف ، کریک و لاکهارت (1972) در مورد اعتقاد خود مبنی بر اینکه اطلاعاتی که ما عمیق تر پردازش می کنیم به حافظه طولانی مدت می پردازند ، بحث کردند نظریه آنها سطوح پردازش نامیده می شود . اگر می خواهیم اطلاعاتی را به خاطر بسپاریم ، باید درباره آن عمیق تر بیندیشیم و آن را به اطلاعات  تقویت حافظه و خاطرات دیگر پیوند دهیم تا معنادارتر شود. به عنوان مثال ، اگر می خواهیم به یاد بیاوریم که هیپوکامپ در پردازش حافظه نقش دارد ، ممکن است یک اسب آبی با حافظه عالی را تصور کنیم و سپس می توانیم هیپوکامپ را بهتر به یاد بیاوریم.
  • جلوه خود مرجعی را اعمال کنید : همانطور که مراحل تمرین مفصل را طی می کنید ، مفیدتر است که مطالبی را که می خواهید شخصاً بخاطر بسپارید ، برای شما معنی دار کند. به عبارت دیگر ، از اثر مراجعه به خود استفاده کنید. با کلمات خودتان یادداشت بنویسید. تعاریف را از متن بنویسید ، و سپس آنها را با کلمات خود بازنویسی کنید. مطالب را به چیزی که قبلاً برای کلاس دیگری آموخته اید مرتبط کنید یا فکر کنید که چگونه می توانید مفاهیم را در زندگی خود به کار ببرید. هنگامی که این کار را انجام می دهید ، در حال ساخت یک شبکه از نشانه های بازیابی هستید که به شما کمک می کند وقتی می خواهید مطالب را به خاطر بسپارید ، به آنها دسترسی پیدا کنید.
  • منحنی فراموشی را فراموش نکنید : همانطور که می دانید ، اطلاعاتی که یاد می گیرید با گذشت زمان به سرعت افت می کند. حتی اگر فکر می کنید که این مطالب را می دانید ، درست قبل از زمان آزمون آن را دوباره مطالعه کنید تا احتمال باقی ماندن اطلاعات در حافظه شما افزایش یابد. بیش از حد یادگیری می تواند از پوسیدگی ذخیره سازی جلوگیری کند.
  • تمرین ، تکرار ، تکرار : با مرور زمان ، در جلسات مطالعه با فاصله و سازمان یافته ، مطالب را مرور کنید. یادداشت های خود را سازماندهی و مطالعه کنید ، و آزمونهای آزمایشی را امتحان کنید. اطلاعات جدید را به سایر اطلاعاتی که قبلاً خوب می دانید پیوند دهید.
  • از تداخل آگاه باشید : برای کاهش احتمال تداخل ، در زمان ساکت و بدون وقفه و حواس پرتی مطالعه کنید (مانند تلویزیون یا موسیقی).
  • به حرکت خود  تقویت حافظه ادامه دهید : البته شما قبلاً می دانید که ورزش برای بدن شما مفید است ، اما آیا می دانید که برای ذهن شما نیز مفید است؟ تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم هوازی (هر چیزی که ضربان قلب شما را بالا ببرد) برای حافظه مفید است (ون پراگ ، 2008). ورزش های هوازی باعث ایجاد نوروژنز می شوند: رشد سلول های جدید مغزی در هیپوکامپ ، ناحیه ای از مغز که در حافظه و یادگیری نقش دارد.
  • خواب کافی داشته باشید : در حالی که می خوابید ، مغز شما هنوز در کار است. در هنگام خواب ، مغز اطلاعات را برای ذخیره در حافظه طولانی مدت سازمان می دهد و تلفیق می کند (Abel & Bäuml، 2013).
  • از دستگاههای mnemonic استفاده کنید : همانطور که قبلاً در این فصل یاد گرفتید ، دستگاههای mnemonic اغلب به ما کمک می کنند تا اطلاعات را به خاطر بسپاریم و به یاد بیاوریم. انواع مختلفی از دستگاه های یادگاری وجود دارد ، مانند اختصار. مخفف کلمه ای است که با حرف اول هر یک از کلماتی که می خواهید به خاطر بسپارید تشکیل شده است. به عنوان مثال ، حتی اگر در نزدیکی یکی زندگی کنید ، ممکن است در یادآوری نام هر پنج Great Lake (دریاچه های بزرگ) مشکل داشته باشید. اگر به شما بگویم که به کلمه Homes فکر کنید چه می کنید؟ HOMES مخفف اختصاری هورون ، انتاریو ، میشیگان ، اری و سوپریور است: پنج دریاچه بزرگ. نوع دیگری از دستگاه های مانیونیک ، تطبیقی ​​است: شما عبارتی از تمام حروف اول کلمات می سازید. به عنوان مثال ، اگر در آزمون ریاضی شرکت می کنید و به خاطر سپردن ترتیب کارها مشکل دارید، یادآوری جمله زیر به شما کمک می کند: “لطفاً عمه عزیزم سالی را ببخشید” ، زیرا ترتیب عملکردهای ریاضی عبارت است از پرانتز ، ضریب ها ، ضرب ، تقسیم ، جمع ، تفریق. همچنین jingles وجود دارد که نوای  تقویت حافظه قافیه ای است و حاوی کلمات کلیدی مرتبط با مفهوم است ، مانند i قبل از e ، به جز بعد c .

      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر لمینت , لینک شما در اینجا