معرفی مزایای کوهنوردی

معرفی تمام خواص و فواید کوهنوردی

فواید کوهنوردی بیرون و اطراف در منطقه شرفن شیب دار و در معرض دید قرار دارد

کوهنوردی در 26 آوریل سال 1336 متولد شد ، زمانی که فرانچسکو پتارارکا از مونت ونتو بالا رفت ، فقط با انگیزه “میل به شناختن ارتفاع غیرمعمول این قطعه زمین با دیدن”.

از این رو اصطلاحات “کوهنوردی” و “تورهای کوهستانی” صرفاً به دلیل کنجکاوی ، لذت و ورزش به عنوان اصطلاحاتی چتر فواید کوهنوردی برای دور و بر روی کوه استفاده می شوند و بنابراین سایر ورزش های کوهستانی و سفرهای کوهستانی را به خود اختصاص می دهند.

با این وجود کوهنوردی کلاسیک را می توان نوعی رشته جداگانه تعریف کرد:

کوهنوردی کلاسیک چیست؟

کوهنوردی از یک سو ادامه پیاده روی (کوهستانی) است و می تواند از طریق تورهای فراتا باشد فواید کوهنوردی ؛ از طرف دیگر ، این پایه ای برای تورهای با ارتفاع زیاد در زمین در بیش از 3000 متر ارتفاع با یخچال های شکافدار ، یخ های یخی است و پشته های سخت یا زمین های مخلوط (یخ و سنگ).

کوهنوردی کلاسیک در کوههای آلپی ، اغلب بدون مسیر و مستعد سقوط اتفاق می افتد ، اغلب با صعود آسان تا II. (کمتر III) سطح دشواری ، که بر این اساس به دانش پایه کوهنوردی ، پا بودن مطلق و سر به ارتفاع نیز نیاز دارد. به عنوان توانایی جهت گیری خوب صعود جناحهای برفی و یخچالهای مسطح سبک فواید کوهنوردی نیز می تواند بخشی از آن باشد.


 به بالا



اشکال بازی کوهنوردی


تابستان و زمستان در حال حرکت در کوه

 سرعت کاملکوهنوردی آلپ

پیاده روی در کوهستان
ساده ترین شکل پیاده روی در کوهستان (در دامنه کوه های آلپ ، در ارتفاعات متوسط ​​و در کوه های بلند) فواید کوهنوردی کوهپیمایی است – در اصل برای همه مناسب است و بدون تجهیزات بزرگ ، تا زمانی که در عرض هستید ، جاده های جنگلی کمی شیب دار یا در مسیرهای پیاده روی خوب توسعه یافته باقی مانده است. برای مشاهده تمام فواید کوهنوردی اینجا کلیک کنید. اطلاعات بیشتر

Ferrata
کلاسیک Via ferrata (“جاده آهنی”) با گیره و سنجاق های آهنی (به صورت پله ای) ، طناب های فولادی و نردبان های آهنی به صورت عمودی بسته می شود و می تواند از طریق دیواره سنگی نیز به صورت افقی عبور کند. برای ایمن سازی آن از کابل فولادی که از سخت ترین معابر یا حتی بدون وقفه عبور می کند ، استفاده می شود که در صورت استفاده  فواید کوهنوردی صحیح از مجموعه via ferrata ، کابل به طور دائم به آن متصل می شود. اطلاعات بیشتر


تورهای آلپ بالا پیاده روی در زمین های یخ زده ، پشته ها و قله های بیش از سه یا چهار هزار متری و طراحی های مختلف آن از پیچیده ترین رشته های کوهستانی است و فقط در طول فصل بسیار محدود می تواند انجام شود.اطلاعات بیشتر

کوهنوردی
کوه نوردی ، کوهنوردی ورزشی روی صخره ها و سالن ، بولدرینگ ، صعود انفرادی رایگان – انواع مختلفی از کوهنوردی وجود دارد. اطلاعات بیشتر تورهای اسکی ، اسنوبرد یا کفش برفی

کوهنوردی اسکی و اسنوبرد
کوهنوردی خود به تنهایی با اسکی مخصوص تور یا اسپلیت برد (در عوض فواید کوهنوردی کفش برفی یا اسکی کوتاه در ترکیب با اسنوبرد) و همچنین فرود در زمین باز و دور از دامنه های آماده. اطلاعات بیشتر

کفش برفی
کوهنوردی صعود کوه زمستانی با snowshoes، که به منظور بزرگ منطقه آج و به ارائه پشتیبانی در برف عمیق تر به کفش کوهنوردی متصل است. کفش های برفی را می توان هم در صعود و هم در پایین آمدن استفاده کرد. اطلاعات بیشتر

4 فواید کوهنوردی و اینکه کوهنوردی بهترین ورزش در جهان است

وبلاگ • 7. آوریل 2017 

توسط کریستینا گییر

هرکسی در تیم تحریریه برگولتن احساسات پنهانی خاص خود را دارد. ویراستار آنلاین ما اینا کوه ها را صعود می کند. در اتریش ، اکوادور ، نپال. هر جا که پیشنهاد شود. فواید کوهنوردی در اینجا چهار دلیل شما وجود دارد که چرا کوهنوردی بهترین ورزش در جهان است.
عکس: تصاویر موریس / Bernd Ritschel /

در قله بوچین (1770 متر) در بایرن

1. تلاش پاداش می گیرد

من دوست دارم در کوه سخت تلاش کنم ، بعد از همه ، در پایان تور همیشه یک پاداش وجود دارد: قله. و اگر طاقت فرسا طلبکار باشد ، معمولاً حتی زیباتر هم می شود. به عبارت دیگر: فواید کوهنوردی شما باید برای خوشبختی بجنگید. به هر حال پاداش نوعی جبران خسارت است که نیاز به مقدار مشخصی تلاش دارد.

2. همه چیز در جریان است

کوهنوردی تنها ورزشی است که در بعضی مواقع واقعاً به چیزی فکر نمی کنم: سرم کاملاً خالی می شود فواید کوهنوردی ، زمان به یک لحظه روان می رسد. در روانشناسی ، این تجربه “جریان” نیز نامیده می شود: یک حالت غوطه وری کامل ، که حس زمان را لغو می کند و تقریباً دارای ویژگی های مراقبه است. فاکتور اعتیاد: زیاد!

3. دور ، دور

در کوهستان ، زندگی پرتلاطم شهری فاصله زیادی دارد: به نظر نمی رسد در میان چشم اندازهای دست نخورده ، ترافیک ، استرس و دره های شهری درست باشد. در اینجا چیزی به سختی یادآور دستاوردهای مفروض انسان است.

در عین حال ، نگرانی ها و فواید کوهنوردی مشکلات شخصی شما نیز قبل از اندازه کوه ها کمرنگ می شود. به عنوان یک نقطه کوچک در منطقه ، شما به سرعت به مکان خود مراجعه می کنید و با ترس و وحشت متوجه می شوید: شما در واقع آنقدر مهم نیستید. زیرا وقتی مدت هاست که آنجا نیستیم کوه ها همچنان در آنجا خواهند بود. به نظر من این احساس فوق العاده آزاد کننده است.
عکس: لیزا متانوویچ

در Gamswiesenspitzen (2486 متر) در فواید کوهنوردی دولومیتهای Lienz در تیرول شرقی

به سختی هر تجربه دیگری پیوند بین دوستان را به اندازه کوهنوردی قوی می کند. کوکتل اندورفین در قله – فواید کوهنوردی برای باقی ماندن برای یک چیز در میان یک چشم انداز قله زیبا و نفس گیر. پایدار. به جرأت می گویم رک و پوست کنده بگویم: دوستانی که مرتباً در کوه با هم هستند به روشی کاملاً ویژه در ارتباط هستند.

تفاوت بین پیاده روی ، پیاده روی و کوهنوردی چیست؟

ما خیلی ذن هستیم درسته؟ نسل ما – ما خیلی سرد هستیم ، بنابراین با طبیعت یکی هستیم ، و غیره. خوب ، شاید نه. اما ما وقتی سوار وسایل نقلیه عمومی می شویم و 8 ساعت می خوابیم ارزش بیشتری برای باتری بیش از 80٪ قائل هستیم ، فواید کوهنوردی اما بیرون رفتن از خانه و امتحان فعالیت های عالی مانند پیاده روی ، پیاده روی یا کوهنوردی برای همه ما سالم و مهم است. و شاید قبلاً آن را امتحان کرده باشید؟ یا شاید فکر می کنید قبلاً آن را امتحان کرده اید ، اما همه اصطلاحات گیج کننده هستند. تفاوت های پیاده روی ، پیاده روی و کوهنوردی دقیقاً چیست؟ با ما کشف کنید که ورود به طبیعت و یک مسافر باهوش و پایدار چقدر شگفت انگیز است!

برخی از افراد کلمات کوهنوردی ، کوه نوردی و پیاده روی را به گونه ای استفاده می کنند که گویی مترادف هستند ، اما در حقیقت اینگونه نیستند. همه آنها فعالیت هایی در فضای باز هستند که خون را پمپاژ می کنند ، از طبیعت کاوش می کنند و از آن لذت می برند. فواید کوهنوردی اما تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. امیدواریم با خواندن این مقاله ، درک روشنی از تفاوت پیاده روی ، پیاده روی و کوهنوردی داشته باشید. زیرا این همان کاری است که شما باید در صورت انجام هر یک از این فعالیت ها انجام دهید و در نهایت جوانب مثبت و منفی هر یک را ذکر کنید. بیایید غواصی کنیم و دریابیم که تفاوت بین پیاده روی ، پیاده  فواید کوهنوردی  روی و کوهنوردی چیست.

به دنبال الهام از لباس هستید؟ آخرین نگاه ها را ببینید …

  • کاپشن های مردانه در فضای باز  | کاپشن های زنانه در فضای باز
  • شلوار مردانه در فضای باز  فواید کوهنوردی | شلوار در فضای باز زنان

پیاده روی چیست؟

پیاده روی آسانترین فعالیت از بین سه مورد است. با این کار شروع کنید و راه خود را بالا ببرید. چکمه ها ، پادکست مورد علاقه خود یا یک دوست را بگیرید! این در مورد مسیرهای مشخص شده با دشواری آسان یا متوسط ​​است. به طور معمول ، پیاده روی می تواند از نیم ساعت تا نیم روز یا یک روز طول بکشد. یکی از محبوب ترین مناطق کوهنوردی در جهان آلپ آلمان است که از نظر ظاهری و زمین بسیار چشمگیر است. Instagramamable!

اگرچه پیاده روی از کوهنوردی و پیاده روی آسانتر است ، اما هنوز هم برای برخی از افراد می تواند چالش برانگیز باشد. معمولاً پیاده روی ها در همان نقطه شروع و پایان می یابند. با این حال ، برخی از نقاط شروع و پایان متفاوت هستند. در بیشتر موارد فواید کوهنوردی پیاده روی بین 2 تا 8 ساعت طول می کشد ، اما مطمئناً می توانید تا آنجا که می خواهید پیاده روی کنید.

چک لیست لباس

  • کفش مناسب – اگر پیاده روی کوتاه است ، کفش کوهنوردی کفایت می کند. اگر طولانی است و بار سنگینی را حمل می کنید ، بهترین کفش های پیاده روی هستند.
  • قطب نما / GPS و نقشه – این فواید کوهنوردی موارد به شما کمک می کند اردوگاه ها را پیدا کرده و به شما بگویید که نسبت به مقصد کجا هستید
  • آب و چیزهایی برای تمیز کردن شما – آب نه تنها شما را هیدراته نگه می دارد ، بلکه از شما در برابر بیماری ارتفاع و هیپوترمی محافظت می کند.
  • غذای اضافی – میان وعده ها به شما کمک می کنند تا در صورت گم شدن ، سطح زمین دشوارتر فواید کوهنوردی از آن چیزی باشد که فکر می کنید ، یا فقط می خواهید از گذراندن کنار دریا کنار رودخانه لذت ببرید
  • لباس باران و لباس اضافی – کلاه بپوشید و از لباس پنبه ای دوری کنید.
  • مقالات ایمنی – برای ایجاد آتش سوزی ، لوله و چراغ قوه به مواردی نیاز دارید. اگر ساعت ها در شب پیاده روی کرده باشید ، این چیزها عالی است.
  • جعبه کمکهای اولیه
  • مسر
  • عینک آفتابی و ضد آفتاب
  • کوله پشتی یا کوله پشتی
  • کیسه زباله برای سطل آشغال شما

تناسب اندام فواید کوهنوردی

پیاده روی آنقدر سخت نیست ، اما باید برای آن آماده باشید. هفته ای دو یا سه بار به پیاده روی بروید. سعی کنید در این پیاده روی ها به مدت 30 دقیقه قلب خود را پمپ کنید. همچنین مطمئن شوید که از همان کفش هایی استفاده کرده اید که قصد دارید هنگام پیاده روی بپوشید.

مزایای و فواید کوهنوردی

  • خطر حملات قلبی و بیماری های قلبی را کاهش می دهد
  • فشار خون بالا را کاهش می دهد
  • خطر برخی از سرطان ها را کاهش می دهد
  • کالری می سوزاند و به کاهش وزن کمک می کند

معایب پیاده روی

  • اگر در کوه های مرتفع پیاده روی می کنید ، ممکن است علائم بیماری ارتفاع را تجربه کنید
  • پیاده روی می تواند باعث درد عضلات چند روز پس از سفر شود
  • هوا می تواند به شدت فواید کوهنوردی تغییر کند

فواید کوهنوردی چیست؟

از نظر دشواری ، پیاده روی جایی بین کوهنوردی و پیاده روی است. اگر سوئدی هستید ، می توانیم بگوییم که این انتخاب فعالیت “لاگوم” است ، بنابراین در وسط قرار دارد. با این حال ، این کمی بیشتر شبیه کوهنوردی است تا کوهنوردی. تفاوت بین پیاده روی و پیاده روی در این است که تمایل به پیاده روی طولانی تر از پیاده فواید کوهنوردی روی است زیرا ممکن است چند روز بیشتر طول بکشد.

به عنوان یک قاعده ، شما همچنین به کمپ می روید یا قصد دارید شب را در کلبه های کوهستانی یا کلبه های کوچک در طول مسیر کوهپیمایی بگذرانید. این پیاده روی ها در مکان های مختلف شروع و پایان می یابند و مسافت می تواند از 40 تا فواید کوهنوردی چند صد کیلومتر باشد.

15 نکته در مورد نحوه ایمن ماندن در هنگام پیاده روی در کوهستان - سفر خود را برنامه ریزی کنید

چک لیست لباس یا تجهیزات

اگر پیاده روی طولانی تری انجام می دهید ، باید وزن کوله را حداکثر به 15 کیلوگرم محدود کنید. چک لیست مواردی که در طول سفر به آنها نیاز خواهید داشت ، شامل تمام مواردی است که برای پیاده روی نیاز دارید (در بالا ذکر شد) و همچنین موارد دیگر از جمله:

  • کیسه خواب
  • تشک کمپینگ
  • سرویس بهداشتی
  • دستکش فواید کوهنوردی های سنگین با پوشش ضد آب
  • ژاکت یا جلیقه پایین
  • شلوار پشمی
  • بند کفش و بند یدکی
  • جوراب های کوهنوردی گرم
  • گتر
  • کفش هایی که در انبار می پوشند.
  • قطب های پیاده روی تلسکوپی

تناسب اندام مورد نیاز

اگرچه ممکن است برای پیاده روی احساس آمادگی کنید ، اما توصیه می کنیم از قبل ورزش کنید. آموزش باید چند ماه قبل از پیاده روی آغاز شود و بر روی ایجاد قدرت و کار بر روی آمادگی جسمی شما باشد.

مزایای پیاده روی

این مزایا مکمل آنچه پیاده روی ارائه می دهد است.

  • از هوای تازه تپه ها و مسیرهای پیاده روی کوهستان لذت ببرید
  • ساخت سیستم قلبی فواید کوهنوردی عروقی شما
  • در مسیرهای پیاده روی دوستان جدید پیدا کنید
  • از نمای نفس گیر (بسته به مسیر پیاده روی) لذت ببرید

معایب پیاده روی

  • به کوله پشتی سنگین تر نیاز دارید
  • بیشتر خطر ، عمدتا به دلیل حیات وحش است
  • در هنگام پیاده روی به تنهایی ، در صورت آسیب دیدگی هیچ گونه حمایتی دریافت نمی کنید

بسته بندی کردن

چی فکر می کنی؟ آیا این مقاله به شما کمک کرده تا تفاوت بین پیاده روی و پیاده روی را درک کنید؟

آماده پیاده روی هستید؟

هم پیاده روی و هم پیاده روی بسیار سرگرم کننده هستند و دلایل خوبی برای بیرون رفتن ، در طبیعت بودن و ارتباط دوباره با خود هستید. اکنون می توانید مطالعه مسیر جدید فواید کوهنوردی خود را برای پیاده روی یا پیاده روی در فضای باز شروع کنید ، یا یک تور چند روزه با دوستان خود برنامه ریزی کنید.

به هر دلیلی که بیرون می روید ، امیدواریم لذت ببرید!


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر لمینت , لینک شما در اینجا